Kategorija: Vijesti

Nužnost tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi

U sklopu  Europskog tjedna sporta naglašavamo nužnost redovite tjelesne aktivnosti od najranije školske dobi. Značajno mjesto u sustavu odgoja i obrazovanja, posebno u osnovnoj školi, gdje se postavljaju temelji zdravog i aktivnog načina života zauzima tjelesna i zdravstvena kultura. U periodu intenzivnog rasta i razvoja djeteta, tjelesna aktivnost ne samo da doprinosi pravilnom funkcioniranju organizma, nego oblikuje i psihološke te socijalne dimenzije ličnosti. Cilj tjelesne i zdravstvene kulture nije samo razvijanje motoričkih sposobnosti, već i usvajanje trajnih navika, stavova i vrijednosti koje doprinose zdravlju, kvaliteti života i društvenoj prilagodbi.

Tjelesna i zdravstvena kultura doprinosi razvoju kroz zdravstveno – funkcionalne, psihološko – pedagoške i socijalno – odgojne aspekte.

Tjelesna i zdravstvena kultura u osnovnoj školi direktno doprinosi pravilnom rastu i razvoju učenika. Redovna tjelesna aktivnost jača lokomotorni aparat, razvija kardiorespiratornu izdržljivost, poboljšava držanje tijela i povećava otpornost organizma. Također, ima značajnu preventivnu ulogu u suzbijanju pretilosti i drugih zdravstvenih problema koji su sve prisutniji kod djece školskog uzrasta. Prema istraživanjima, djeca koja se redovno bave tjelesnom aktivnošću rjeđe pokazuju zdravstvene smetnje, imaju bolje motoričke sposobnosti i viši nivo opće tjelesne spremnosti (Findak, 1999).

Osim zdravstvenih koristi, tjelesna i zdravstvena kultura ima i važan psihološki učinak. Aktivno učešće u sportskim igrama i vježbama pozitivno djeluje na emocionalnu stabilnost i razvoj samopouzdanja. Djeca kroz tjelesnu aktivnost razvijaju sposobnost koncentracije, upornosti i samokontrole, što se odražava na uspješnost i u drugim nastavnim predmetima. Tjelesna kultura, dakle, doprinosi stvaranju uravnoteženih ličnosti, osnažuje motivaciju i razvija pozitivne stavove prema radu i životu (Horga, 2007).

Tjelesna i zdravstvena kultura ima i snažnu socijalnu dimenziju jer se odvija u interakciji s drugima. Učenici se kroz zajedničke aktivnosti uče timskom radu, suradnji i poštivanju pravila igre. Na taj način razvijaju toleranciju, osjećaj odgovornosti i sposobnost prihvaćanja različitosti. Iskustvo  pobjede i poraza doprinosi razvoju emocionalne zrelosti i socijalnih vještina koje su ključne za život u zajednici (Prskalo i Sporiš, 2016).

Kao cjeloviti dio obrazovanja, tjelesno zadravstvena kultura doprinosi  razvoju učenika i oblikuje temeljne vrijednosti vezane uz zdravlje, kretanje i životne navike.

Učitelj, mentor Jasmina Vlašić

Pročitajte još

Natječaj „Milan Daniel Jurić“

Natječaj „Milan Daniel Jurić“

Dragi učenici, bliži se tužan dan, dan kada smo ostali bez svima omiljenog učitelja i kolege, našeg dragog Jurića. Uvijek nasmijan, pun zanimljivih priči, Jurić je imao nebrojeno puno zanimacija i hobija. Jedan od njih bila je ljubav prema videu i fotografiji. Kako bi...

OBAVIJEST O PRIVREMENOJ PROMJENI ADRESE ŠKOLSKE AMBULANTE

NADLEŽNA Ambulanta školske i sveučilišne medicine Mr.Branka Puškarić Saić, dr. med., specijalist školske medicine Slobodan Božić, mag. med. techn. Privremeno u MIROGOJSKOJ 16 Nastavni zavod za javno zdravstvo, dr Andrija Štampar 1 kat, soba 105 Parni datumi: poslije...

Kviz “Do posljednjeg atoma” za učenike 3. i 4. razreda

Kviz “Do posljednjeg atoma” za učenike 3. i 4. razreda

"U sklopu završnih aktivnosti nastavne godine održan je finalni kviz Do posljednjeg atoma za učenike 3. i 4. razreda, pod vodstvom učiteljica Andrijane i Maje. Učenici su pokazali znanje, snalažljivost i timski duh, a atmosfera je bila natjecateljska i vesela. U...

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content